Jere Karalahden upea vaimo: "Kun minä treenaan salilla, Jere pitää kahvilassa vauvavahtia"

Yllätys oli melkoinen, kun Jax-pojan äiti Nanna Karalahti tajusi, kuinka kauan raskaudesta palautuminen kestää. Niinpä hän päätti sisällyttää liikuntaa arkeensa oman jaksamisen mukaan.

-

Jax-pojan syntymä muutti Nanna Karalahden koko elämän. Kiireen tilalle astuivat rennot vaunulenkit ja suorittaminen vaihtui vapaaehtoisuuteen.

Hyvinvointitreenaamisesta tuli Karalahden uusi ystävä ja samalla lempeys omaa kehoa kohtaan kasvoi.

– Olen ollut aikaisemmin todella itsekäs ja itsenäinen. Nykyään minusta on tullut paljon välittävämpi kaikkia ihmisiä kohtaan.

Toisin kuin monet muut äidit, hän ei ole pitänyt lainkaan äitiyslomaa.

Urheilija-aviomiehen Jere Karalahden jääkiekkokaukaloista kotiutumisen myötä vanhemmille jää aikaa elää myös itselleen.

– Vuorottelemme Jeren kanssa lapsen hoidossa. Aamulla heti herättyäni teen treenin, ja kun poika menee päiväunille, kaivan koneen esille ja teen töitä. Teemme tosi paljon asioita myös kolmestaan. Kun minä treenaan salilla, Jere pitää kahvilassa vauvavahtia ja päinvastoin.

Olen ollut aikaisemmin todella itsekäs ja itsenäinen. Nykyään minusta on tullut paljon välittävämpi kaikkia ihmisiä kohtaan.

Äidiksi tulon myötä Nannan arvot ovat pehmentyneet ja elämästä on tullut tasapainoisempaa. Entinen fitness-Nanna oivalsi, ettei hyvänolontreenin tarvitse olla kova.

– Kärsin aikoinaan ylikunnosta. Vaikka kuinka treenasin, kehitystä ei tapahtunut. Liikun nykyään paljon vähemmän kuin aikaisemmin ja jaksan silti juosta enemmän. Pidin kävelemistä tylsänä, mutta nykyään sekin tuntuu hyvältä. Voin paljon paremmin tällä liikuntamäärällä.

Nykyinen viikkotreeniohjelma koostuu kahdesta tunnin mittaisesta salitreenistä, samasta määrästä aerobista kotijumppaa ja yhdestä ryhmäliikuntatunnin ohjaamisesta. Näiden lisäksi Nanna vetää kotoa käsin nettitreeniryhmiä ja tekee treenisuunnittelua.

– Nykyään yhdistelen treenejä, mikä sekin vähentää viikon aikana toteutettavia treenikertoja. Voin paljon paremmin vaikka treenaankin reilusti vähemmän.

Nanna Karalahden tavoitteena on vähentää lihaskuntotreenikertoja entisestään ja vaihtaa osa niistä joogaan.

– On äärettömän tärkeää, että keho ja mieli ovat tasapainossa keskenään.

Teksti: Maiju Korhonen

Written by:

Ota yhteyttä

Helsingin Uutiset - puheenaiheet

Iltamakasiini Twitterissa