Onko askelmittarista hyötyä? – Näin arvioi asiantuntija

Päivittäinen liikuntasuositus pitää sisällään 10 000 askelta. Jos on epävarma siitä, miten tavoite omalla kohdalla täyttyy, avuksi voi ottaa askelmittarin.

Pyry Krappe

HYVINVOINTI Sarjassa asiantuntijat vastaavat lukijoiden kysymyksiin.

Mitä merkitystä päivittäisten askeleiden laskemisella on?

Askelten laskemisesta on se hyöty, että lukema näyttää, liikkuuko henkilö luonnostaan tarpeeksi vai kannattaisiko hänen lisätä aktiivisesti liikettä päiväänsä.

Askelmittarilla selviää helposti se, kuinka lähelle suositeltua päivittäistä tavoitetta, eli 10 000 askelta, omalla liikkumisella pääsee.

Aika tavallista on, että arkielämässä kertyy päivän mittaan niukin naukin 4 000 askelta. Silloin päivään kannattaa lisätä vaikka reipas kävelylenkki.

Liikuntaa askelmittari ei toki itsestään lisää.

Vastauksen laati Margit Eerola Diabetesliitosta.

Written by:

Ota yhteyttä

Helsingin Uutiset - puheenaiheet

Iltamakasiini Twitterissa