Viihde

Naurutakuu! Apulanta-elokuvan Hesburger-mainoskampanjalle irvailevat kuvat leviävät verkossa – katso!

SUOMIPUNK   Apulanta-yhtyeen tarinan kertovan Teit meistä kauniin -elokuvan mainoskampanja herättää ansaittua huomiota sosiaalisessa mediassa.

Tamperelainen sarjakuvapiirtäjä ja tatuointitaiteilija Juho Juntunen inspiroitui Apulanta-elokuvan hampurilaisateriasta tähän malliin.

Juho Juntunen

Suomen suurimman hampurilaisketjun Hesburgerin markkinointiyhteistyö Apulanta-yhtyeen tarinan kertovan Teit meistä kauniin -elokuvan tekijöiden kanssa on herättänyt kuumia tunteita sosiaalisessa mediassa viime päivinä.

Kimmokkeen keskustelulle näytti antavan Iltamakasiinin toissapäiväinen uutinen, jossa kerrottiin elokuvan kampanjatuotteena myytävän kahdella naudanlihapihvillä ja pekonilla varustettua Teit meistä kauniin -triplasipulihampurilaista, vaikka samannimisen hitin kirjoittanut Apulannan laulaja-lauluntekijä Toni Wirtanen, 41, ei syö lihaa.

Sittemmin on selvinnyt, etteivät lihavalmisteet maistu myöskään yhtyeen rumpalille Sipe Santapukille, 38, eikä elokuvan ohjaajalle Tuukka Temoselle, 41.

Eli samalle kolmikolle, joka levytti hittielokuvan nimeksi poimitun listahitin jo 1998!

Aiheesta syntynyt poru sai myös suomalaiset kuvallisen kerronnan mestarit inspiroitumaan luomistyöhön.

Ensimmäiseksi teuraalle – jos sanonta sallitaan – ehti legendaarinen tamperelainen sarjakuvapiirtäjä ja tatuointitaiteilija Juho Juntunen, 63, joka loi tarunhohtoisen maineensa Soundi-lehden oivaltavana rocktoimittajana ja piirtäjänä vuosina 1975–2014.

Piirroksessa kaksi punksetää mutustaa rasvaa tursuavia burgereita riemuissaan, koska ovat onnellisina ostaneet ihraherkkujen markkinointiviestinnän sellaisenaan.

Häiriköt-päämaja -organisaation valokuvaviesti herättelee pohtimaan lihatonta ruokavaliota noudattavan punk-kolmikon sponsoriyhteistyön etiikkaa.

Järjestön surumieliseen vastamainokseen on kuvattu kolme lannassa rypevää elotonta porsasta, joiden tarjoaman "triplapekoni"-herkun voi ostaa fiktiivisestä Hexburger-anniskeluravintolasta "saatanalliseen" 6,66 euron hintaan.

Raamatun ilmestyskirjan pedon luku 666 liitetään usein populaarikulttuurissa epäkristillisyyteen. Lukua on tehty tunnetuksi metallikulttuurissa ja -musiikissa, esimerkiksi kotimainen HIM-yhtye on tehnyt lukua käsittelevän kappaleen Your Sweet 666.

Mutta kuten eräskin vanha ja oivallinen sanonta kuuluu, niin huumorin kukkahan on se kaunein kukka.

Lappeenrantalaislähtöinen punkyhtye Anal Thunder näki jupakassa elämänsä tilaisuuden markkinoida ensi vuotista juhlavuottaan lanseeraamalla ikioman 20 -vuotisjuhla-aterian.

Retkueen kuvassa tukevahko valkoinen könsikäs nostaa ilmaan Assburger-nimisen yrityksen purilaisen, jossa on hämmästyttävää yhdennäköisyyttä Hesburgerin triplasipulihampurilaisen kanssa.

Englanninkielisessä kuvatekstissä luvataan kaiken kukkuraksi vielä, että "paljon paskaa on vielä tulossa". Jäämme odottelemaan vesi kielellä Anal Thunderin seuraavaa peliliikettä.

Lue lisää: Reiluako? Apulannan Toni Wirtanen ei syö lihaa – silti hänen laulunsa nimissä myydään tuplaliha-hampurilaista! (13.9.2016)

"Kanna sä huoli omasta ylipainosta" – Tuukka Temonen raivostui Apulanta-elokuvan hampurilaisyhteistyön kritiikistä (14.9.2016)

Kuka puhutteli parhaiten?

Häiriköt-päämaja
35% (59 ääntä)
Juho Juntunen
34% (58 ääntä)
Anal Thunder
31% (53 ääntä)
Ääniä yhteensä: 170

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat: Viihde

Uusimmat

Luetuimmat