Viihde

5 mindfulness-kikkaa jotka auttavat laihduttamisessa

Kuvituskuva.

Arkistokuva

Uusi tutkimus tarkastelee, miten mindfullness voi vaikuttaa laihduttamisessa.

Tutkijat tarkastelivat dataa lukuisista tutkimuksista, joissa osallistujat kokeilivat erilaisia mindfullness-kikkoja ruokailussaan. He havaitsivat, että jokaisessa tutkimuksessa osallistujien onnistui pudottaa painoaan, kertoo Men's Health. Itse asiassa, monen osallistujan painonpudotus jatkui vielä seurantajakson jälkeenkin.

Niin sanottu mindful eating saattaakin olla avain painonpudotukseen, jossa liikakilot myös pysyvät poissa.

Men's Health listasi viisi mindful eating-konstia, jotka todistetusti auttavat painonpudotuksessa.

 

1. Lastaa lautaselle kasvisproteiineja, kuten papuja. Ne ovat erittäin täyttäviä, joten ylensyöminen on vaikeampaa.

 

2. Huolehdi siitä, että ateriointi kestää vähintään 20 minuuttia. Hidastaminen auttaa sinua tunnistamaan nälän ja kylläisyyden viestit.

 

3. Kysy itseltäsi, haluatko syödä, koska olet nälkäinen vai koska olet stressaantunut. Jos vastaus on jälkimmäinen, kokeile muita keinoja, kuten joogaa, lievittääksesi stressiä.

 

4. Jos päätät herkutella, tee siitä ihana kokemus. Valitse rakastamasi herkku ja nauti jokaisesta suupalasta. Lopeta heti, kun suurin ilo on hälvennyt. 

 

5. Älä syö, kun työskentelet, luet tai katselet televisiota. Mindful eatingin perusta on, että kiinnität huomiota syömiseen.

 

Lähde: Springer LinkMen's Health

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Viihde

Uusimmat

Luetuimmat