Puheenaihe

Hesburger yllätti – kova temppu Suomessa vuonna 2019

Bulgarian Orizovoon avattiin Hesburger-ravintola tämän vuoden heinäkuussa.

Hesburger

Pikaruokaravintoloiden välinen kamppailu kiihtyy nyt entisestään: esimerkiksi Hesburger-ketjun myynti kasvoi viime vuonna seitsemisen prosenttia edellisvuoteen nähden. Asiakkaita Hesburgereissa on päivittäin noin 180 000.

Viime vuonna Hesburger valittiin Suomen arvostetuimmaksi pikaruokabrändiksi.

– Suunnitelmissamme on avata tänä vuonna 30 ravintolaa, joista noin puolet ulkomailla. Tällä vauhdilla maailmassa on siis loppuvuodesta noin 500 Hesburger-ravintolaa, toteaa Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.

Uusien ravintoloiden lisäksi Hesburger investoi paljon tuotekehitykseen. Suurin yksittäinen investointi on tulevan kesän aikana Kaarinaan valmistuva kasviproteiinitehdas. Tehtaaseen panostetaan yli 10 miljoonaa euroa.

Ulkomailla Hesburgerin verollinen myynti vuonna 2018 oli yhteensä 98 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa 13 prosentin kasvua.

– Ulkomaiden kasvun vetojuhtina olivat Latvia ja Liettua. Latviassa myynti kasvoi 16 prosenttia ja Liettuassa peräti 24 prosenttia, kertoo Hesburgerin operatiivinen johtaja Vesa Viitanen.

– Panostamme lähivuosina erityisesti Bulgarian liiketoimintamme kasvattamiseen. Sen tueksi avaamme tässä kuussa oman logistiikkakeskuksen Bulgariaan.

Lisää aiheesta

Hesburger teki ratkaisun – odotettu muutos tapahtuu Suomessa jo vuonna 20194.1.2019 04.00
Burger King teki Hesburgerille brutaalin tempun – uusi iso ravintola aivan pitkäikäisen Hesen kylkeen1.11.2018 04.15
Hesburgerin mobiilisovelluksella jo yli miljoona käyttäjää ja McDonaldsin vastaavalla noin 100 000 – sovellusten merkittävä ero sataa "Hesen" laariin13.4.2018 20.45

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Uusimmat

Luetuimmat