Puheenaihe

Suomalaiset naiset ryntäävät nyt joukolla kauppaan – Kesko ja S-ryhmä tuplasivat jo myynnin näissä tuotteissa

Kuvituskuva

Prisma.fi

Kauppojen shampoo-hyllyjen edustalla ostoslistan kanssa tutkailevat naiset ovat uusi ilmiö, johon törmää nyt uskomattoman usein.

Syy ilmiöön on upeat luonnonkiharat lupaavassa Curly Girl -metodissa, josta kohkataan paljon etenkin sosiaalisessa mediassa.

Uusi kiharabuumi näkyy jo myyntiluvuissa: sekä Kesko että S-ryhmä kertoivat MTV uutisille jopa kaksinkertaistaneensa menetelmään sopivien tuotteiden myynnin.

Kaupoissa ostoslistan kanssa hiustuotteita etsivät naiset hakevat hyllyistä aineita, joissa ei ole silikoneja, sulfaatteja, vahoja tai kuivattavia alkoholeja. Uudenlaiseen, kosteuttavaan hiustenhoitorutiiniin perustuva Curly Girl on rantautunut Suomeen maailmalta, mutta meillä sen suosio on poikkeuksellinen.

Esimerkiksi Facebookin suomalaisessa Curly Girl Suomi-ryhmässä on yli 62 000 jäsentä, kun suosituimmassa englanninkielisessä ryhmässä jäseniä on noin 260 000.

Hypetyksestä huolimatta monivaiheinen hiusrutiini ei ole oikotie onneen. Ensinnäkin menetelmä tehoaa vain luonnostaan taipuisiin tai kiharoihin hiuksiin, piikkisuoria hiuksia se ei kiharra.

Metodi vaatii myös aikaa ja kärsivällisyyttä: saattaa mennä kuukausia ennen kuin tulokset alkavat näkyä.

Huolellisesti tehtynä kiharapesu saattaa kestää yhdellä pesukerralla jopa tunnin. Omille hiuksille sopivan tavan löytää vain kokeilemalla.

Kiharamenetelmää sovelletaan eri tavoin. Osa luopuu shampoosta kokonaan, osa vaihtaa sen vain sulfaatittomaan.

Innokkaimmat vaihtavat puuvillaisen tyynyliinansakin silkkiseen, koska sen koetaan olevan kiharoille suosiollisempi.

Froteepyyhkeet jätetään myös pois, koska vanhalla T-paidalla kuivatut hiukset kihartuvat paremmin.

Parhaimmillaan vaivannäkö kannattaa: jos hiusten rakenne on Curly Girl-menetelmälle suosiollinen, on lopputuloksena upean kiiltävä kiharapilvi tai nukkemaisen kauniit korkkiruuvikiharat.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Tiesitkö tätä S-etukortista? – merkittävä etu K-plussakorttiin verrattuna7.9.2018 04.30
Jumbon Citymarketin kauppias raivoissaan Keskolle – perheyritystä koskeva pyyntö torpattiin tylysti9.2.2019 05.30
Kesko tyrmäsi Pekan idean 1980-luvulla – nyt hänen yrityksensä on alansa kuuluisimpia koko pohjoismaissa11.4.2019 04.55

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Uusimmat

Luetuimmat