Puheenaihe

MT: S-Ryhmän halpuuttaminen on historiaa – pääjohtaja sivaltaa Lidliä haastattelussa

Toni Tervo

Päivittäistavarakaupan markkinajohtaja S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen markkinoinnissa, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.

Tuhansia ruokakaupan tuotteita halpuutettiin viidettä vuotta jatkuneissa kampanjoissa. Enää keinoa ei mainonnassa käytetä.

– Halpuutuksen uutuudenviehätys on ehkä vähentynyt, ja jatkossa se ei ole enää markkinoinnin aktiivisena kärkenä. Siirrämme fokusta tarjonnan, valikoiman, puolelle, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä sanoo Maaseudun Tulevaisuuden haastattelussa.

Kampanjaa arvosteltiin julkisuudessa siitä, että se käytti hyväkseen jo muutenkin vuonna 2014 laskuun kääntynyttä ruuan hintakehitystä ja toisaalta myös jo halventuneita tuottajahintoja.

MT:n mukaan tuottajia sapetti, että halpuutuksen kärkeen otettiin arvokkaita brändejä.

Samalla juopa tuottajien ja kaupan välillä syveni. Maaseudun Tulevaisuus kysyikin Heikkilältä, oliko viiden vuoden hanke sen arvoista, kaduttaako häntä?

– Kampanja oli onnistunut ja osuustoiminnan ja asiakasomistajuuden mukainen. Ykkösnyrkkimme Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakilpailussa, ja meiltä saa vielä bonukset päälle, Heikkilä vastaa.

Heikkilä vakuuttaa, että S-ryhmä hakee hintakilpailukykyä jatkossakin.

– Se ei kato minnekään.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Huomasitko? TalSA: Lidl aloitti aamu-alet – näitä tuotteita aamuvirkut saavat edullisemmin7.11.2019 04.30
Lidl avaa täysin uudenlaisen myymälän Vantaalle – tällaista ei ole ennen Suomessa nähty15.10.2019 03.50
Mitä kananugetit oikeasti sisältävä? HS vertaili McDonald'sin, Hesen, BK:n, Lidlin, K-kaupan ja S-ryhmän nugetit26.8.2019 04.00

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Uusimmat

Luetuimmat